20°C

Beograd

PROJEKAT MARS 2017: Ujedinjeni Arapski Emirati žele da naprave ljudsku koloniju na Crvenoj planeti!

Ujedinjeni Arapski Emirati objavili su ambiciozni novi projekat - da izgrade ljudsku koloniju na Marsu, a rok za to im je tačno sto godina.

“Projekat Mars 2017” predstavio je vladar Dubaija šeik Muhamed bin Rašid al Maktum i princ šeik Muhamed bin Zajed, inače prijatelj i u više navrata gost Srbije. Njima je cilj da Emirati predvode međunarodna nastojanja da se ostvari stari san čovečanstva da nastavi sa istraživanjem svemira.

- Ljudske ambicije nemaju granica i ko god da pogleda na naučna dostignuća u ovom veku mora da veruje u sposobnost čoveka da ostvari najvažniji san. Ovaj projekat je seme koje sada sejemo, a očekujemo da će buduće generacije ubrati njegove plodove, vođeni strašću da otkriju nova saznanja - objasnio je šeik Muhamed bin Rašid al Maktum.

Ovaj projekat sprovešće u saradnji sa drugim velikim međunarodnim istraživačkim institucijama, a fokus će biti na razvoju bržeg transporta ljudi, hrane i energije do Crvene planete. Sa druge strane, imaju i kratkoročni cilj ovog projekta, a to je da Emirati u skorijoj budućnost razviju nove veštine i kapacitete za “svemirsku trku”.

Sva znanja stečena u ovom projektu biće data na raspolaganje svim međunarodnim naučnim institucijama. Cilj će biti unapređenje života i na Zemlji, pre svega u domenima transporta, energetike i ishrane, ali projekat će se prvo fokusirati na domaće snage, a zatim će uključiti i naučnike iz zemalja širom sveta - istakao je princ šeik Muhamed bin Zajed, dodajući da će tako unaprediti njihov obrazovni sistem, kako bi njihova deca mogli da predvode istraživanja u više sektora.

Izvor:Blic.rs