31.08.2018 u 15:00

OČEKUJE NAS HOROR: Nučnici tvrde da svetu preti najezda gladnih insekata, posledice će biti strašne!

Američki naučnici upozoravaju da će globalno zagrevanje rezultirati još jednom lošom posledicom za naš planet i njegove stanovnike – insektima povećanog apetita koji će uništavati sve više useva.

Procenili su da će sa svakim porastom temperature za samo jedan Celzijusov stepen štetočine širom planete jesti 10 do 25 posto više useva žitarica, riže i kukuruza, važnih za prehranu milijarda stanovnika Zemlje. Drugim rečima, globalno povećanje temperature za dva Celzijusova stepena na površini Zemlje značilo bi ukupan gubitak od 213 miliona tona ključnih žitarica u odnosu na današnjih 166 miliona.

Povećanje temperature povećava i metabolizam insekata, kao i njihov apetit, te stimuliše njihovo razmnožavanje, pojašnjava jedan od suautora studije čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Science, Scott Merrill".

S obzirom na to da spomenute tri vrste useva omogućuju 42 posto kalorija koje ljudi konzumiraju, svaki dodatni gubitak mogao bi rezultirati globalnom nesigurnošću kada je posredi hrana, naročito u siromašnijim delovima sveta.

Veća šteta u hladnijim područjima

Da bi ustanovili u kolikoj je meri situacija opasna, naučnici su stvorili simulacijski model da bi otkrili kakve promene podstiče porast temperature u metabolizmu 38 vrsta insekata na različitim geografskim širinama.

Rezultati su varirali, u zavisnosti od područja, a pokazalo se da bi u hladnijim delovima planete insekti počinili više štete, dok bi ona u tropskim područjima bila manja.

Po podacima UN-a, globalno svaki devet stanovnik Zemlje gladuje, a svetska populacija bi do 2050. trebalo da dosegne 9,8 milijardi stanovnika.

Alo.rs