22.05.2017 u 09:01

IZA PLUTONA POSTOJI JOŠ JEDNA PLANETA: Na njoj dan traje 45 sati i ima svoj mesec!

Njena srednja udaljenost od Sunca triput je veća od Plutonove, a ime joj je (225088) 2007 OR10. Ova patuljasta planeta je sa svojih 1.600 kilometara u prečniku treće najveće svemirsko telo u Sunčevom sistemu iza Neptunove orbite.

Naučni tim Opservatorije Konkoli u Budimpešti otkrili su da i ova patuljasta planeta ima svog malog pratitelja od 300 kilometara u prečniku, objavio je naučni časopis Astronomical Journal Letters.

Za ovu patuljastu planetu vezan je niz zanimljivosti.

Oko Sunca kruži po tako ekscentričnoj orbiti da, kada je najbliži Suncu, od naše matične zvezde udaljen 33 puta koliko je Zemlja udaljena od Sunca, a u najdaljoj tački ima čak 101 put veću udaljenost od udaljenosti Zemlje od Sunca.

Temperatura na površini planete prema proceni stručnjaka iznosi minus 242 stepena Celzijusovih, što je mnogo hladnije od Plutona, čija površina može da se "zagreje" do minus 218 stepeni.

(225088) 2007 OR10 je takođe najveći ‘bezimeni’ objekat u Sunčevom sistemu (nema zvaničan naziv), što je čudno s obzirom na da to mu je student Majkl Braun, koji ga je 2007. godine pronašao u Kajperovom pojasu, dao ime Snežana.

Vremenom se ispostavilo da je Snežana jedan od najcrvenijih objekata u Kajperovom pojasu, najverovatnije zbog metanskog mraza.

Dan na Snežani traje čak 45 sati, što je bilo vrlo neobično i naučnike uputilo na mogućnost da se tamo daleko iza Neptuna i Plutona u orbiti oko Snežane vrti i njen satelit koji usporava planetoid. Njihove pretpostavke pokazale su se tačnim.

Izvor:b92.net