13.06.2017 u 18:02

VELIKI PROBLEM ZA BUDUĆE KOLONIZATORE: Ljudi koji odu na Mars patiće od ove opake bolesti!

Budući osvajači Marsa imaće dva puta veći rizik da obole od raka, tvrde istraživači s Univerziteta iz Nevade.

Glavni razlog je to što su ćelije ljudskog organizma mnogo više izložene smrtonosnom kosmičkom zračenju.

Crvena planeta već decenijama intrigira mnoge, od avanturista preko kosmonauta i naučnika. Iako niko ne sumnja u to da je osvajanje Marsa pitanje godine, pohod na tu planetu odlaže se zbog stotina sitnih prepreka.

Sad su naučnici našli jednu veliku prepreku. U nedavno objavljenoj naučnoj studiji utvrđeno je da je kosmičko zračenje u prostoru gde nema magnetnog polja odgovorno za duplo veći rizik od raka i još nekih opasnih bolesti. Na Zemlji nas čuva atmosfera, zahvaljujući kojoj postoji život, ali na Marsu je nema.

Ali ni to nije ceo problem. Naučnici kažu da Zemljani nemaju dovoljno kvalitetne skafandere da se astronauti zaštite od štetnog zračenja. Oprema koju danas imamo nije dovoljno kvalitetna.

Da bi se bolje razumeo uticaj kosmičkog zračenja na ljudsko telo tokom dužeg vremena, Nasin astronaut Skot Keli proveo je nedavno skoro godinu dana u Međunarodnoj kosmičkoj stanici. Inače, istraživanje Marsa zahteva minimalno 900 dana, ne računajući put koji traje više od godinu dana.

Naučnici upozoravanju da se s misijama ne žuri pre nego što se ozbiljno ustanove svi rizici i zaštita od njih.

Izvor:Kurir.rs