05.07.2017 u 15:03

BUDUĆNOST SVEMIRSKIH LETOVA JE STIGLA: Poslednji poduhvat Ilona Maska sniziće cenu budućih misija! (FOTO)

Svemirska kapsula Dragon u ponedeljak se vratila s novog leta za Međunarodnu svemirsku stanicu i tako postala prva komercijalna svemirska letelica koja je izvela drugi let prema ISS, ali i sa nje.

Astronaut Džek Fišer snimio je fascinantnu fotografiju na kojoj se vidi kako Dragon ulazi u atmosferu, da bi ubrzo pao u Tihi okean.

Sama misija sprovedena je potpuno rutinski, što je i bio cilj. Plan Ilona Maska je da reciklira i vrati na Zemlju skoro sve delove rakete, uključujući i kapsulu, kako bi opet bili iskorišćeni, i time bili smanjeni troškovi budućih misija.

Niža cena znači veći broj letova, ali i veći broj eksperimenata i veći broj novih naučnih otkrića. Na ovom letu Dragon je vratio podatke iz studija u kojima je proučavano kako mikrogravitacija utiče na srce i matične ćelije, ali i istraživanje lekova koji bi mogli da reše problem s gubitkom koštane mase, prenosi Wired.

Osim letova na ISS, niža cena misija mogla bi da donese i veći broj satelita, priliku za bržu izgradnju nove stanice u orbiti i za naš brži put na Mars.

A post shared by SpaceX (@spacex) on Jul 3, 2017 at 11:58am PDT