10.07.2017 u 12:31

Zapanjujuće otkriće astronoma: PRIMEĆENA ZVEZDA KOJA JE „POBEGLA“ IZ DRUGE GALAKSIJE!

Nova istraživanja super-brzih zvezda sugerišu da nisu iz naše galaksije, već da su pobegle od iz drugih kod nas.

Astronomi su 2005. godine otkrili zvezdu, koja se razlikuje od bilo koje druge na Mlečnom putu. Većina od milijardi zvezda u galaksiji, uključujući i naše Sunce, putuju prosečnom brzinom od oko 800.000 kilometara na sat. Ali ova zvezda je tri puta brže od toga, i ide preko 2,5 miliona kilometara sat.

Od tada, astronomi su otkrili oko 20 ovih zvezda koje se brzo kreću, poznate kao super-brze zvezde. Takođe su pokušali da odrede njihovo poreklo, a vodeća teorija potiče iz dokumenta iz 1988. godine koji je predvideo postojanje super-brzih zvezda, nekoliko godina prije nego što je prva primećena.

Veruje se da su se te zvezde previše približile supermasivnoj crnoj rupi u centru Mlečnog puta. Crna rupa zarobi jednu zvezdu, uvlači je u čvrstu orbitu i odguruje drugu, usaglašavajući je preko galaksije sa ogromnim brzinama.

Kako smatraju stručnjaci, u našoj galaksiji se možda krije na hiljade ovakvih zvezda, koje izmiču teleskopima. Njihovo kretanje je toliko brzo da će možda ponovo pobeći i iz naše galaksije.

Međutim, ove zvezde mogu i da eksplodiraju i da iza sebe ostave hladne, neutronske zvezde ili crne rupe, piše "Atlantik".

Izvor:Blic.com