01.09.2017 u 18:13

FASCINANTAN PLANETARNI SISTEM: Da li je moguć život na sedam planeta najsličnijih Zemlji?

U sistemu TRAPPIST-1 nalazi se sedam planeta, približnih veličina Zemlji, a glavno pitanje je da li bi neka od njih mogla da bude nastanjiva?

Nova studija pokazuje da postoji mogućnost za tako nešto. Sedam planeta orbitiraju oko svoje matične zvezde bliže nego što Merkur kruži oko Sunca. Da, to bi značilo da je život na njima nemoguć, ali zvezda koja greje ovu sedmorku je znatno zagasitija i hladnija od našeg Sunca što znači da za život ima nade.

Naime, tri od sedam planeta u sistemu TRAPPIST-1 orbitiraju na dovoljnoj udaljenosti od zvezde, pa je temperatura na njima pogodna za tečnu vodu, što znači i život.

Naučnici su do ovih podataka došli tako što su proučavali količinu UV zračenja koje stiže sa svake od ovih planeta. Manje UV zračenje na površini planete može „razbiti“ molekule vode u vodonik i kiseonik, a viši nivo zračenja može zagrejati atmosferu i osloboditi radvojene atome vodonika i kiseonika, navodi se u studiji.

Stoga su istraživači izmerili količinu radijacije ovih planeta koristeći teleskop NASA-e Hubble Space, te pomoću dobijenih podataka mogu da procene koliko je vode svaka od ovih sedam planeta mogla da izgubi u prethodnih 8 milijardi godina kada se procenjuje da je nastao sistem planeta.

Procenjeno je da je šest planeta identifikovanih slovima b, c, d, e, f i g zbog visokog nivoa UV zračenja moglo da izgubi 20 zemljinih okeana.

Ako je na planetama bilo barem malo vode, UV zračenje i isušivanje bi svakako dovelo do kraja života na tim planetama. Međutim, prema rečima Mihaela Žilona sa Univerziteta Liege u Belgiji, moguće je da voda na nekima od njih nikada u potpunosti nije presušila.

“Govorimo o desetinama, možda stotinama puta većim okeanima od Zemljinog. To znači da gubitak tih dvadesetak ne bi nešto mnogo značio za život na planetama. Rezultati našeg istraživanja pokazuju da je vrlo moguće da tamo daleko postoji voda na površini tih planeta“, zaključuje.

Izvor:b92.net