31.10.2017 u 21:51

DOVELA U PITANJE SVE TEORIJE: Otkivena OGROMNA PLANETA koja ne bi trebalo da postoji!

Čudovišno velika planeta, koja u teoriji ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti oko udaljene patuljste zvezde, saopštili su danas iznenađeni astronomi.

Postojanje ovog gasnog giganta dovodi u pitanje stare teorije poput one da ogromne planete, otprilike veličine Jupitera, ne mogu da se formiraju oko malih zvezda.

Prečnik i masa zvezde o kojoj je reč upola su manji od prečnika i mase Sunca, preneo je AFP.

Teorija predviđa da se oko malih zvezda formiraju čvrste, stenovite planete, ali da ne mogu da sakupe dovoljno materijala da bi narasle do veličine Jupitera, saopštilo je Britansko kraljevsko astronomsko uduruženje.

Smatra se da su se planete formirale od gasa i prašine zaostalih posle velikih galaktičkih eksplozija, dok je taj materijal kružio oko tek rođenih zvezda.

Nova planeta otkrivena je posmatranjem iz istraživačke stanice NGTS u čileanskoj pustinji Atakama. Mala zvezda dobila je ime NGTS-1, a planeta NGTS-1b.

Ova istraživačka stanica koristi 12 teleskopa koji tragaju za prigušenjima svetla zvezda, što ukazuje na to da ispred njih u odnosu na Zemlju prolaze planete.

Planeta i zvezda udaljene su oko 600 svetlosnih godina od Zemlje i nalaze se u sazvežđu Kolumba.

izvor:blic.rs